Tips til høstonna

  • Vær alltid litt i forkant – spis før du går ut.
  • Ta med rikelig med vann i traktoren eller skurtreskeren. Å vedlikeholde væskebalansen gjør at du holder deg mer opplagt.
  • Ta med matpakke – det trenger ikke være avansert. Brødskiver med ost og en gulrot er mer enn godt nok.
  • Ta også gjerne med et ekstra mellommåltid som et eple, en banan eller en yoghurt. Jobben tar nesten alltid litt lenger tid enn du har tenkt.
  • Prøv å unngå raske løsninger som sjokolade, cola, pommes fries eller andre raske karbohydrater. Disse gir deg en rask blodsukker økning, etterfulgt av en blodsukkersenkning som gjør deg sulten, lei og trøtt.
  • De fleste tresker gjennom tidspunktet på dagen når man ellers spiser middag. Det kan derfor være lurt å alliere seg med mannen, kona eller en annen snill person som kan levere mat på jordet. Litt kjøtt/fisk, litt potet/ris/pasta og en del grønnsaker på tallerkenen gjør at du holder ut lenger, føler deg bedre og jobben blir enklere.

Når høstonna står på som verst så er det ikke veldig mange som prioriterer å være fysisk aktiv utenom selve arbeidet. Uansett så kan enkel tøyning gjøre godt for kropp og sinn. Øvelsene under kan gjøres når som helst og hvor som helst. Det er bare å huske å gjøre de.

Lykke til, og husk at litt er alltid bedre enn ingenting!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *