Styrketrening sa du?

Mange er allerede ferdige med våronna, noe som er uvanlig tidlig. Hverdagen er heller ikke tilbake til det vi kjenner som normalen, og ingen vet vel heller når den blir normal igjen.

Vi har tidligere skrevet om aktiviteter og viktigheten av å ha høy puls i løpet av uka. Det kommer da kanskje ikke som en overraskelse at styrketrening også er sunt for kropp og sinn. Vanligvis har jeg utetreninger med utstyr på denne tiden av året men naturlig nok har jeg kjørt en annen variant de siste ukene. Nemlig utetrening med egen kroppsvekt. Mange blir overrasket hvor tungt det faktisk er, og ikke minst effektivt. Du får gjort unna ei økt på 20-30 minutter. Helsenorge.no har en fin artikkel om enkle øvelser, klikk her for å få inspirasjon. Ikke gjør det komplisert, velg deg ut noen øvelser du finner i linken og deretter sett i gang. Har du vondter eller andre begrensninger så velger du bare en annen øvelse. Alt er bedre enn ingenting.

Vil også tipse om aktivteter som stolpejakten og ti på topp. Det er to aktiviteter som de fleste har i sitt nærmiljø, kan gjøres aleine eller sammen med andre.

Ta vare på helsa og hverandre i disse tider!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *